Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Dag 4: Vad är kärlek?

Av Sara - 21 december 2010 12:01

Jag ger upp på att inte skriva smörigt, nu skriver jag precis som jag tänker...:)


För mig handlar kärlek om att få kontakt på ett sätt som får dig att må bra. Kontakten kan vara till sin familj, sina vänner eller till sin partner. Det kan också vara till ett djur, en viss låt eller en plats. Kärleken till min familj är större än något annat, vi har alltid varandra, oavsett vad som händer så vet jag att de finns där för mig. Vi kommer alltid vara knutna till varandra. Jag är dålig på att visa och berätta för min familj och mina vänner hur mycket de betyder för mig, jag försöker bättra mig men tycker det är svårt att säga det utan att det blir så förstorat. Å andra sidan är det ju kanske det viktigaste att de vet det, så jag borde verkligen försöka mer. Om man kan vara kär i en plats är jag definitivt det i Haverdal, där vi har vår sommarstuga. Där står tiden still, vi lever i vår egen lilla bubbla och har bara semester och ledighet. Där vilar vi ut och samlar energi för resten av året. De djur jag verkligenverkligen älskat har varit Mega, travhästen jag skrivit om tidigare och till vår kanin Putte, som vi hade i ca 8 år. Han var vår lilla hund och vi var alla jätteledsna när vi var tvungna att ta bort honom. Jag är helt klart kär i vissa låtar, de ger mig rysningar och endorfinkickar och får mig att må bra! Kärleken till pojkvännen min är kanske den lättaste att beskriva, här har jag inte svårt att säga vad jag tycker! Du gör mig glad och lycklig varje dag och jag vet att du alltid ställer upp för mig. Jag är stolt över att vara din! Du ger mig fjärilar i magen, myror i hela kroppen och gåshud när du blåser mig i örat:) Hos dig känner jag mig trygg och älskad. Det är som kärlek på film fast ännu bättre:)


Jag tror på kärlek mer än något annat!


Jag vill ha med den här låten i det här inlägget, Everything else disappears med Sister Hazel, bara för att den är så bra (och så passar den in på temat).


Remember to breathe
Remember to hold your head high
Remember to smile some
And just listen a while


You've practiced enough yeah
That's what I told myself
So I nervously asked you your name
And that's when the world seemed to stop

And I died when you looked up like that
Took my breath away
Knocked me flat on my back
I knew right then and there
In that first second stare
It would be a while

Everything falls out of focus
You walk through the door
And one thing that's clear to me
Helplessly hopeless
I'm all right with that
In a room full of people
Everything else disappears

We talked for hours
About the sun and moon
How it chases her round and round
It's just trying to light up her face

And we sat on your car
While the light from the stars
Poked holes in the sky
And you told me the tales of your heart
And how it'd been broken

And I cried when you talked about that
Yeah what I would've given to take it all back for you
Right then and there
In that first second stare
I knew we would be a while

Everything falls out of focus
You walk through the door
And one thing that's clear to me
Helplessly hopeless
I'm all right with that
In a room full of people
Everything else disappears

I thought that I'd known you forever
I felt like I'd finally come home
After all of these lifetimes
You still take my breath away

Everything falls out of focus
You walk through the door
And one thing that's clear to me
Helplessly hopeless
I'm all right with that
In a room full of people
Everything else disappears

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 21 oktober 2011 11:39

take a look at yourself you give me goosebumps down my spine I cannot focuse what's important because of you and when you smile to me well I cannot breathe I end up laughing with you not knowing what the joke was about you'...

Av Sara - 19 oktober 2011 13:52

1. Jag tycker att jag tillbringar alldeles för mycket tid vid datorn, men har svårt att slita mig från den... 2. Jag tycker inte om kaffe men älskar lukten av det! 3. Jag är en riktigt filmmes och kollar därför mest på chickflicks. 4. Jag blir ...

Av Sara - 19 oktober 2011 13:50

...finns det oftast alldeles för mycket saker...   *mobil *nycklar *lepsyl *tuggummi *frukt *pennor *hundpåsar och hundgodis *laktostabletter *en bok av nåt slag, skolbok eller annan bok   ...

Av Sara - 7 september 2011 17:55

Jag har många favoritminnen men det här måste ändå vara en av de bästa, när vi var och hälsade på valpen för första gången. Då var han en månad gammal och pytteliten! Alla valpar låg och sov i en hög utom vår, som vaknade när vi kom dit. Sen var han ...

Av Sara - 7 september 2011 17:40

  Jag har skrivit mina regler Ingen fick ändra på dom Jag tog första bästa vägen ut När någon bad mig tänka om Det kanske kommer kännas Det rår jag inte för Jag skulle inte ens vara hälftenutan det jag gör * Melissa Horn - Innan jag kände dig Å...

Ovido - Quiz & Flashcards