Alla inlägg den 20 december 2010

Av Sara - 20 december 2010 16:29

När jag var liten och precis börjat skolan skulle vi skriva om vår familj. Jag skrev något i stil med att mamma sålde skor och pappa tvingade oss att springa. Vilket det ligger något i... Min mamma säljer skor, och min pappa tvingade andra/högstadieelever att springa (och kanske oss ibland också) som gympalärare. Nu har han fått knäprotes och tvingar högstadieelever att göra andra saker än att gympa, som hemkunskap.


Mina föräldrar är, så vitt jag vet, lyckligt gifta sedan 1983. För att uttrycka sig fint så kompletterar de varandra, de är ganska olika som personer. Mamma har koll på allt inklusive pappa och alla hans saker. Pappa har koll på annat. Pappa är träningsnörden i familjen, vilket har smittat av sig på mig vilket jag är glad över. Jag har också ärvt hans ibland lite klumpiga sätt/otur med omgivningen vilket pojkvännnen min glatt har upptäckt... Jag har också ärvt förmågan att alltid ha rätt och aldrig ge mig i diskussioner från pappa. Från mamma kommer envisheten och många säger att jag liknar henne till utseendet.


Jag är jätteglad över att jag har mina föräldrar, de betyder mycket och jag tycker det är jättekul när vi ses och gör saker ihop. Igår bjöd pappa oss på lunch i stan och idag lunchade vi med mamma. Det var kul (och maten var god)!  Hade jag fått bestämma hade jag bott lite närmare hem så att jag fått träffa min familj ofta, 100 mil är alldeles för långt bort tycker jag.

Ovido - Quiz & Flashcards