Alla inlägg under februari 2011

Av Sara - 18 februari 2011 22:19

All those days
Watching from the windows
All those years
Outside looking in
All that time
Never even knowing
Just how blind I've been

Now I'm here
Blinking in the starlight
Now I'm here
Suddenly I see
Standing here
It's oh, so clear
I'm where I'm meant to be


And at last, I see the light
And it's like the fog has lifted
And at last, I see the light
And it's like the sky is new
And it's warm and real and bright
And the world has somehow shifted
All at once
Everything looks different
Now that I see you

All those days
Chasing down a daydream
All those years
Living in a blur
All that time
Never truly seeing
Things the way they were
Now she's here
Shining in the starlight
Now she's here
Suddenly I know
If she's here


It's crystal clear


I'm where I'm meant to go


And at last, I see the light  

And it's like the fog has lifted


And at last, I see the light


And it's like the sky is new

And it's warm and real and bright
And the world has somehow shifted
All at once
Everything is different
Now that I see you
Now that I see you



Av Sara - 18 februari 2011 10:50

Igår var vi på vinterfestivalen och lillebror fick uppleva lite typiskt norrländskt, hundspann, snöskor och renar!:D Här kommer lite bilder:


     


Igårkväll var vi på bio och såg Trassel/Tangled i 3D. Den var jättebra, en typisk "Sara-film". 3D-effekten blev också mycket bättre i en animerad film. Rekommenderas!:D


Nu är det snart dags för lunch, innan seminarie i skolan och besök av en eventuell ny inneboende, träff inför morgondagens vinterbal 0ch after school!

Av Sara - 17 februari 2011 18:18

Jag är inget stort fan av Lady gaga, men den här låten gillade jag, ffa texten.


"There's nothin' wrong with lovin' who you are"
She said, "'Cause He made you perfect, babe"
"So hold your head up, girl and you you'll go far,
Listen to me when I say"


I'm beautiful in my way,
'Cause God makes no mistakes
I'm on the right track, baby
I was born this way

Don't hide yourself in regret,
Just love yourself and you're set
I'm on the right track, baby
I was born this way



Av Sara - 16 februari 2011 22:16

Den här dagen kan beskrivas på många olika sätt: lång, rolig, givande, bitvis jobbig men totalt sett har den varit bra. Dagen började med att min lillebror kom hit på besök med nattåget. Tyvärr var det försenat så jag hann inte träffa honom innan jag var tvungen att gå till skolan, där det var dags för två tentor: skriftlig och praktisk tenta i akupunktur. Så på förmiddagen skrev vi den skriftliga tentan, sen var det dags för lunch ihop med lillebror och pojkvän innan den praktiska tentan. Vi fick dra en lapp där det stod tre punkter vi skulle sticka. Om en punkt inte fick godkänt gav läraren en ny punkt att sticka. Jag fick en punkt ovanför örat, en i handen och en i axeln. Den i axeln hamnade lite för långt ner så då fick jag en ny chans och fick sticka brevid ögonbrynet, vilket jag klarade. Så nu är akupunkturen godkänd! Tidigare i veckan klarade jag också duggorna i ryggkursen vilket innebär att jag får gå ut på VFU/praktik!:D Det är en otrolig lättnad! Detta firade jag och lillebror genom att gå och ta en fika på universitetet. Sen gick vi hem och tog med en en kompis, W, som skulle hjälpa mig med håret inför lördagens vinterbal! Han ville träna lite i förväg på att locka mitt hår, så det fick han:)


Jag fick också ett telefonsamtal från en tjej som var intresserad av att hyra extrarummet i vår trea. Vi har lagt ut rummet på annons nu sedan vår tidigare inneboende flyttade ut efter ha bott där ett halvår, men utan att få napp. Hon verkade jättetrevlig så jag hoppas att hon vill bo här:)


Dagen avslutas med middag (hemmagjorda pannbiffar med stekt lök), surfa lite och spela wii! Imorn ska jag och lillebror på vinterfestivalen som ordnas på universitetet och hälsa på renar och åka hundspann:) Håller tummarna för att det inte är -30 imorn!

Av Sara - 2 februari 2011 17:48

Det första temat "Min första kyss" tyckte jag var alldeles för tråkigt att skriva om, dessutom vet jag inte om jag kommer ihåg det... Skulle tro att det var någon gång i mellanstadiet när vi lekte "snurra flaskan" eller nåt. Mer spännande än så blir det inte...:)


Jag väljer att istället skriva om "typen av killar jag faller för", vilket verkar vara Dag 6 på andra liknande listor som den jag valt. Det finns en självklar beskrivning som stämmer in på majoriteten av de killar jag mer eller mindre fallit för: teknologskåningar. Kanske är det den skånska delen i mig som gör att jag är väldigt svag för skånska pojkar med fin skånsk dialekt. Vilken del av mig som är svag för nördar (oftast också teknologer) vet jag inte, troligtvis den väldigt otekniska delen av mig...Rent praktiskt finns det ju många fördelar med att vara omgiven av tekniskt kunniga människor när man själv inte är det:)


Något som är önskvärt (men som jag inte alltid lyckas med) är att också falla för en kille som är stabil, självgående, förstående, omtänksam, glad och med stor utstrålning. Detta uppfyller min sedan två år tillbaka underbara pojkvän som dessutom är den mesta teknologskåningen av dom alla!  



Ovido - Quiz & Flashcards