Alla inlägg den 13 december 2010

Av Sara - 13 december 2010 22:20

Jag fick en fin hint av pojkvännen att det kanske är dags att blogga igen nu när jag skrivit att jag ska göra det i 30 dagar...därför vill jag göra ett tillägg: under 30 dagar men inte i rad:) Min ursäkt till varför jag inte skrivit på ett tag är att jag har haft jättemycket i skolan, och den här veckan är den sista med mycket skolarbete innan jul. Förhoppningsvis får jag mer tid att blogga då:)


Vem är då jag?

Jag är en 25-årig tjej som från början kommer från den ögstgötska landsbydgen, men som numera bor i norrbotten där jag pluggar till sjukgymnast. Vägen till den rätta utbildningen har inte varit spikrak, jag har hunnit med 2, 5 år biomedicinsk kemi på Högskolan i Kalmar också, där jag genom en gyminstruktörsutbildning fick upp intresset för sjukgymnastik, och där är jag nu! Jag har hittat en utbildning och ett yrke som jag verkligen brinner för och om ett år är jag förhoppningsvis klar! Jag älskar att träna, allt från gym till löpning och dans och ridning. Hästar är ett av mina stora intressen och jag har en sköthäst en dag i veckan som jag rider. Väldigt typiskt mig är att jag brinner för väldigt mycket, vilket har lett mig in i många olika engagemang, allt från Rädda Barnens ungdomsförbund till studentpolitik och en heltidsarvodering i kårstyrelsen. Under mitt kårår brann jag lite för mycket och gick in i väggen med panikattacker, ångest och upphakningar i ryggen som resultat. Detta har jag under året som gått jobbat mycket med och har med hjälp av läkare, bra kompisar och pojkvän, medicin , en grym terapeut och mig själv blivit mycket bättre!


Som person är jag glad, jag försöker att vara snäll och se det bästa i alla omkring mig. Jag kan vara väldigt envis och tjurskallig och dominant om det vill sig, och jag är obotlig tidsoptimist. Jag är en riktig tävlingsmänniska (bra i vissa sammanhang, men jag försöker minska den biten lite). Sedan jag gick in i väggen har jag blivit mycket mer tacksam för det jag har och det gör mig otroligt lycklig!

Av Sara - 13 december 2010 22:17

Jag blev jätteglad idag! Såg att jag fått en kommentar på bloggen, och det visade sig att jag vunnit i en utlottning av ett jättefint halsband!! Jag blev verkligen jätteglad, det gjorde verkligen den här dagen!:) Tack så jättemycket för halsbandet!


Länk till bloggen där utlottningen var:

http://tidsmastarinnan.blogspot.com

Ovido - Quiz & Flashcards