Alla inlägg under mars 2011

Av Sara - 20 mars 2011 11:43

Det finns dom där stunderna, när lyckan är total och jag tänker att bättre än så här blir det inte. Jag svävar på rosa fluffmoln och har magen full av fjärilar och endorfiner! För två år sen fanns studerna där ofta, tex när jag tränade, efter träningen, när jag gjorde saker jag gillade, umgick med bra människor eller lyssnade på en bra låt. Stressen, utbrändheten och avsaknaden av träning tog sakta men säkert bort de stunderna, gjorde de mer sällsynta. Men med tiden har de börjat komma tillbaka, vilket definitivt är ett friskhetstecken! Jag älskar de studerna och njuter av varje minut! Jag har fortfarande dalar och de är fortfarande alldeles för djupa, men de är betydligt mindre och kortare än tidigare! De börjar nu kompenseras av toppar som siktar förbi trädtopparna mot himlen!

En kompis på gymnasiet brukade säga att jag alltid hade sån tur. Då tyckte jag hon mest överdrev men nu börjar jag faktiskt hålla med henne. Jag har oftast haft bra människor omkring mig och fått göra det jag vill och drömmer om. Den här terminen har jag klarat alla tentor (utom en, men det kan jag ta), jag fick gå ut på praktik på ett kanonbra ställe där jag trivs jättebra, jag har fixat klart ämne för nästa termins c-uppsats (ska göra en undersökning åt ett företag), har en dvärgschnauzervalp på väg (den föds förhoppningsvis nu i helgen!), hästen jag skött under hösten är snart tillbaka till mig igen och jag har världens bästa familj och pojkvän! Jag är otroligt tacksam för allt detta! Det förminskar
mina problem jättemycket och gör de lättare att hantera.

Total lycka. Solsken och regnbågar.
 


Hallå igen,
Hur är stan en sån här kväll i augusti när sommarn regnat bort?
Det var längesen, jag borde ringt,
men att ringa nu känns lite fånigt och kort
Jag är i Oslo med ditt ex, men det är inget mellan oss
vi bara lallar runt på Karl-Johan, och jag behövde komma loss

Här färgas molnen i skymning ganska ståtligt över Grand
och det ser lite ut som den där natten när ladan brann, om du minns

Men det var längesen, ja, det var evigheter sen nånting brann,
i alla fall nära mig
Har du hittat hem?
Ja jag har hört att du har skaffat en lägenhet nu och stadgat dig
Och det är tjatigt att vara på rymmen jämt,
det är så mycket man borde ha klarat av vid det här laget och bestämt

Och det har inte samma charm att raggla hem klockan fem
det är inte lika inspirerat nu som 1995, om du minns?

Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp
Drömmarna och vindarna hjälps åt
och så fort man tittar neråt så vänder dom hitåt och sjunger:
Vart tog den där elden vägen, vart tog elden vägen?


Sånt är livet nu!
Förlåt om jag är bitter och synisk men du vet hur det kan va
Jag vill ha det som du, fast jag vet att du tänker likadant ibland
och vill ha det som jag
Ja, det var inte bättre förr, men det ska bli bättre framöver
och nånstans har man iallafall kommit om man vet vad man behöver



Och jag försöker å hålla mig vid ytan allt jag kan,
fast topparna är högre nu
och dalarna är djupare
sen elden försvann, som du vet?

Vi kan väl ses igen, jag gillar Stångån på hösten,
när vardagsslumpen lagt sig över torgen
Då kan man andas igen och ägna timmar åt att bejaka glädjen
eller begrunda sorgen


Man får välja själv och ta saker som de är,
är det jobbigt att tiden går och man blir äldre, eller kul att vara
med?


Och få ro då och då bland alla tentor och poäng, det är så lätt att gå på
det är så svårt att stanna upp och gå tillbaka igen, som ni vet!


Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp
drömmarna och vindarna hjälps åt
Och så fort man tittar neråt så vänder dom hitåt och sjunger:
Vart tog den där elden vägen?


Du har hittat nån att bli gammal med,
jag har hittat nåt att göra tills dess
Vi måste akta oss för alla bättre förr, och för leda och tristess


Lycka till! Nu är det skymning här i Oslo, vi ska ut å göra byn
Ring om du vill, och hälsa dom jag känner, håll blicken kvar i skyn


Det är så många, så många, som vill ta en ner på jorden
vintern kan bli lång ändå, här i den fjällhöga norden

*

Lars Winnerbäck - Elden


 

Av Sara - 1 mars 2011 20:45

Jag vill helst inte vara alltför materalistisk och vara beroende av saker. Men vissa saker gör ju livet lite lättare och roligare.


*Datorn och mobilen. Ja, jag är beroende, fast jag inte vill. Med datorn lyssnar jag på musik, ser på film, spelar spel och håller kontakten med vänner och bekanta. Mobilen används inte bara som telefon utan som träningsverktyg, hålla koll på busstidtabellen och navigera när jag ska ut på okänd mark.

*En bra bok. Som tar mig bort från verkligheten för en stund. T.ex Harry Potter, något av Janet Evanovich eller någon chicklitt.

*Mitt badkar. Hjälper mig att slappna av, gärna i kombination med den bra boken:)

*Mina löparskor. Uppfyller samma funktion som boken och badkaret.


Av Sara - 1 mars 2011 20:41
I carry your heart with me (i carry it in
my heart) I am never without it (anywhere
I go you go, my dear; and whatever is done
by only me is your doing, my darling)
I fear no fate(for you are my fate, my sweet) I want
no world (for beautiful you are my world, my true)
and it's you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you

here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life; which grows
higher than the soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that's keeping the stars apart

I carry your heart (I carry it in my heart)

E.E Cummings
Ovido - Quiz & Flashcards