Alla inlägg den 23 september 2010

Av Sara - 23 september 2010 20:59

Idag var jag på återbesök på vårdcentralen. Det visade sig att jag har inflammation i facettlederna i bröstryggen. Samtidigt som det var skönt att få veta vad som är fel var det lite tungt att höra att det kan ta lång tid innan det blir helt bra. Det brukar tydligen spontanläka men pga felställningar och felaktiga rörelsemönster pga bröst- och ryggsmärta kan det ta lite tid. Så nu blir det till att tänka på hållningen, hålla igång och träna och inte sitta så mycket vid datorn! Ska fråga sjukgymnasterna på praktiken ifall de har några bra tips att ge mig. Doktorn rekommenderade akupunktur så det hoppas jag kunna få snart!


Annars har dagen varit riktigt bra! Gick och la mig i tid igår (första gången den här veckan) och det gjorde verkligen skillnad! Jag har definitivt haft mer ork idag. Fick göra en spirometri på en patient idag, sen träffade jag en patient med Guillan-Barre och gjorde en neurologisk undersökning. Det var mycket att hålla koll på, men det gick rätt bra ändå:) Imorn blir det utvärdering av undersökningen och träning med "mina" patienter innan de åker hem.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards