Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Sara - 28 oktober 2010 20:17

Senaste veckan har varit tuff och intensiv. Det började i tisdagsmorse förra veckan, med att någon sorts hantverkare ringde på dörren på dörren och berättade att vi hade en vattenläcka i lägenheten och att det skulle fixas nu. Så han rev väggen in mot toan för att komma åt rören i väggen. Dagarna efteråt borrades dessutom ett hål i golvet, läckan lagades och idag lagade de hålet i golvet. Hela lägenheten har varit kaos med byggdamm överallt, alla badrumssaker och hallsaker i sovrummet och i köket och och arbetare i lägenheten när jag kommit hem från praktiken. Gillade framförallt dagarna innan golvhålet lagades, när man satt på toa och kunde titta ner i korridoren under....


Detta, i kombination med att jag skrev omtenta i måndags, att Måns var bortrest hela veckan, fullt upp på praktiken, besök under helgen och kanske lite nervositet inför testridningen av hästen, gjorde att jag (som fortfarande är väldigt stresskänslig) fick en panikattack i förrgår. Det började med att kroppen började kändes matt och svag, jag började skaka, halsen svullnade upp och bröstet började smärta. Jag trodde först jag blivit sjuk och fattade inte vad det var, eftersom rädslan tidigare kommit direkt och tagit över allt det andra. Den kom efter ett tag istället, och panikattacken var ett faktum. Jag mådde riktigt dåligt hela eftermiddagen och kvällen. Någonstans mitt i allt tog jag mig samman och gick till universitetsbiblioteket och lånade några böcker om stresshantering, utbrändhet och oro. De ska jag börja läsa lite i, kanske kan få några bra tips. Igår var jag trött och sliten men idag känns det bättre.


Under helgen var Nina på besök och det var jättekul! Det är så kul när vi ses, det känns som vi bara fortsätter där vi slutade senast, som att tiden stått stilla däremellan! Hoppas vi kan ses snart igen, förhoppningsvis till jul!


I lördags var jag och provred hästen, Nina fick följa med också. Det visade sig att ägaren red westernridning med den, så jag fick prova att rida med westernutrustning för första gången! Jag fick en liten lektion, och det var jättekul! Fick lära mig de kommandon hon använder, då hon använder rösten mycket när hon rider.  Gillar tankesättet där, att först använda rösten för att få hästen att göra det man vill, sedan använda sätet och vikten och om det behövs, även skänklarna. Det kändes att det var länge sen jag red, särskilt i galoppen! (det kändes i kroppen dagen efter också..) Igår var jag och skötte om hästen och red själv första gången. Det gick bra, fick sällskap när jag skulle ut och rida. Det var väldigt hårt i marken, och mörkt och blåsigt ute, så det blev en kortare runda i skritt och trav. Jag är jättenöjd med allt än så länge, tror det här kan bli riktigt bra!


Ikväll kommer Måns hem, längtar jättemycket! Jag har ju saknat dig! Jag har handlat lite gott till dig som du kan äta när du kommer hem, vad det är får du se då...;)

Ovido - Quiz & Flashcards