Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Sara - 8 oktober 2010 23:23

             

Av Sara - 8 oktober 2010 16:43

Äntligen fredag!


Första veckan på nya praktikplatsen avklarad! Det har varit en lugn vecka jämfört med Kalix men jag är trött ändå, antar att det är alla nya intryck.  Jag gillar upplägget på rehabcenter, det passar mig bättre än att jobba på sjukhus. Mer frihet, ett annat tempo och en annan typ av patienter.  Patienterna är inte lika dåliga och de har andra mål än på sjukhuset, då vill de bara hem. 


I onsdags var jag på city rehab för utredning av min bröstsmärta. Det visade sig att jag hade upphakning i nacken och en låsning i bröstryggen, som sjukgymnasten Peter fick hjälpa mig med. Han var jätteduktig och berättade mer än gärna om vad han gjorde:) Jag var ganska mörbultad efteråt och fick träningsvärk i bröstryggen, men nu känns det bättre. Nu hoppas jag bara på att det håller i sig!


Ignorerade mitt halsont och stack ut och sprang igår för första gången på nästan 2 veckor. Det var jätteskönt att få komma ut även om tempot var lågt, det halsonda släppte lite också. Blir kanske en liten sväng idag också om jag hinner och orkar. Annars blir kvällen lugn. Det blir mys med Måns och kanske blir det lite wii och mario om vi orkar:)

Ovido - Quiz & Flashcards